نمایش خبر

نرخ تورم مواد غذایی در ترکیه به ۷۴ درصد رسید
 

نرخ تورم مواد غذایی در ترکیه به ۷۴ درصد رسید

بانک جهانی اعلام کرد که نرخ تورم مواد غذایی در ترکیه نیز ۷۴ درصد برآورد شده که حدود دو برابر نرخ تورم مواد غذایی در ایران بوده است. ترکیه با این نرخ تورم در رتبه چهارم جهان قرار گرفته است.
دوشنبه، 17 مهر 1402 | Article Rating

به گزارش پایگاه خبری توانگر نیوز، ترکیه که یکی از بیست اقتصاد برتر دنیا محسوب می‌شود از نظر تورم مواد غذایی حتی وضعیت بدتری از زیمبابوه داشته است که اخیراً ابرتورم با درصدهای میلیاردی را تجربه کرده است.

نرخ تورم مواد غذایی در زیمبابوه ۷۱ درصد بوده و رتبه پنجمی بالاترین نرخ تورم مواد غذایی جهان به این کشور اختصاص داشته است. سورینام با تورم ۶۵درصدی، سیرالئون با تورم ۶۰درصدی، غنا با تورم ۵۲درصدی، بروندی با تورم ۳۹درصدی و مالاوی با تورم ۳۹درصدی به‌ترتیب جایگاه ششم تا دهم را از این نظر به خود اختصاص داده‌اند.

** ونزوئلا رکورددار تورم مواد غذایی در جهان با نرخ ۴۰۳درصدی

میان کشورهای جهان، ونزوئلا رکورددار نرخ تورم مواد غذایی بوده است. نرخ تورم ۱۲ماهه منتهی به ماه اوت در این کشور به ۴۰۳ درصد رسیده که بیشتر از هر کشور دیگر در جهان بوده است.

لبنان با تورم ۲۷۴درصدی و آرژانتین با تورم ۱۳۴درصدی به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار داشته‌اند و تورم مواد غذای در ایران نیز به 38 درصد رسیده است.

تصاویر
  • نرخ تورم مواد غذایی در ترکیه به ۷۴ درصد رسید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
راه های ارتباطی

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، بین گلشن و جمالزاده، نبش خیابان یاسری، طبقه اول، واحد 1

  • بازگشت به بالا