نمایش خبر

ابر پروژه آزادراه شیراز - اصفهان به طول 212 کیلومتر در آستانه افتتاح
 

ابر پروژه آزادراه شیراز - اصفهان به طول 212 کیلومتر در آستانه افتتاح

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به مزیت های افتتاح آزادراه 212 کیلومتری شیراز - اصفهان گفت: این ابر پروژه آزادراهی توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران افتتاح می شود و با بهره برداری از این پروژه متوسط طول آزادراه های کشور 9 درصد افزایش می یابد.
ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1402 | Article Rating

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری توانگر نیوز، خیرالله خادمی در آستانه افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان در جمع خبرنگاران، افزود: این آزادراه دو مرکز استان اصفهان و فارس را به هم متصل   می کند و ارزش روز این پروژه بزرگ آزادراهی هم اکنون بیش از 25 هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این آزادراه که در اواخر این هفته توسط رئیس جمهور در 6 قطعه برای افتتاح آماده شده است، گفت: عرض این آزادراه بیش از  25 متر با 4 خط عبوری است و بلند ترین پل عبوری کشور به ارتفاع بیش از 110 متر به طول 264 متر در این آزادراه ساخته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال 5 پروژه آزادراهی تکمیل می‌شود. ما 24 طرح آزادراهی به طول 4 هزار کیلومتر داریم، در حال حاضر 2793 کیلومتر آزادراه در حال بهره‌برداری است که با افتتاح آزادراه شیراز ـ اصفهان به 3005 کیلومتر می‌رسد و بدین ترتیب 9 درصد به طول آزادراه‌های کشور اضافه می‌شود.

خادمی اظهارداشت: از 4 هزار کیلومتر طرح آزادراهی که باید بسازیم 1038 کیلومتر در حال ساخت است. همچنین آزادراه منجیل ـ رودبار که گلوگاه آزادراه قزوین ـ رشت بود، به طول 8.5 کیلومتر که همه پل و تونل است، بهمن امسال افتتاح می‌شود و این می تواند ترافیک این منطقه را برطرف کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال 6 هزار کیلومتر بزرگراهی نیز در دست ساخت داریم، ضمن آنکه 20 هزار کیلومتر آزادراه زیر بار عبور ترافیک است و 800 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی نیز امسال افتتاح می‌ شود.

خادمی با بیان اینکه در مجموع هم اکنون 10 هزار و 350 کیلومتر مسیرهای ریلی و جاده‌ای و آزادراهی در حال ساخت داریم، یادآورشد: 3270 کیلومتر مسیر ریلی نیز در دست اجرا است.

وی افزود: امسال 407 کیلومتر مسیر ریلی افتتاح می‌شود که راه آهن بستان آباد تبریز افتتاح شد، راه آهن همدان ـ سنندج اواخر آبان ، اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی رشت اوایل آذرماه و راه آهن میانه - اردبیل به طول 174 کیلومتر تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: راه آهن اردبیل به عنوان یکی از سخت‌ترین پروژه‌های ریلی که 175 کیلومتر مسیر ریلی کشور امسال افتتاح می‌شود و به طور متوسط ذر 10 سال اخیر شرکت ساخت سالانه 199 کیلومتر راه آهن را کمیل و به شبکه ریلی کشور اضافه کرده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: نرخ عوارض آنلاین آزادراه شیراز- اصفهان بعد از تصمیم‌ کمیته سرمایه گذاری وزارت راه تا ۲ روز آینده اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه 50 کیلومتر از این آزادراه رویه بتنی دارد، افزود: مبلغ عوارضی هنوز مشخص نیست، پیش بینی می‌کنیم یکی از ارزان‌ترین نرخ‌های عوارضی آزادراهی را داشته باشد.

خادمی اظهارداشت: افتتاح این آزادراه ۱۳۵ کیلومتر مسیر تردد بین دو استان را کوتاه می‌کند و به طور متوسط سالانه بیش از 4 هزار میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه جویی دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت با بیاناینکه بیش از ۱۰ هزار و ۳۵۰ کیلومتر انواع مسیرهای جاده‌ای، ریلی و آزادراهی هم اکنون در حال ساخت است، تاکید کرد: یک هزار و ۳۸ کیلومتر از این پروژه ها مربوط به پروژه‌های آزادراهی در کشور است.

تصاویر
  • ابر پروژه آزادراه شیراز - اصفهان به طول 212 کیلومتر در آستانه افتتاح
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
راه های ارتباطی

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، بین گلشن و جمالزاده، نبش خیابان یاسری، طبقه اول، واحد 1

  • بازگشت به بالا