نمایش خبر

دلار در بازار آزاد وارد کانال 49 هزار تومان شد
 

دلار در بازار آزاد وارد کانال 49 هزار تومان شد

روند کاهشی قیمت دلار در حالی همچنان ادامه دارد و که امروز قیمت آن در بازار غیر رسمی و تلگرامی وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد.
دوشنبه، 29 آبان 1402 | Article Rating

به گزارش توانگر نیوز ، روند کاهشی قیمت دلار همچون روز‌های گذشته ادامه دارد؛ بطوریکه امروز (دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲) قیمت هر دلار در بازار غیررسمی به ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است که البته در این نرخ‌ها هم خریداری ندارد.

در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۱ هزار و ۶۰۲ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۳۷ هزار و ۸۲۰ تومان رسیده است.

قیمت دلار از هفته گذشته شروع به کاهش کرده و امروز تا حدی پائین آمده که در کف بازار ارز و محدوده خیابان منوچهری و فردوسی تهران با قیمت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود. البته این معاملات عموما لفظی است، چرا که فعالان بازار ارز معتقدند روند کاهشی قیمت دلار ممکن است همچنان ادامه داشته باشد و به همین علت کسی به راحتی در سمت خریدار قرار نمی‌گیرد. این بدان معناست که تیر دلالان بازار ارز به سنگ خورد و آن‌ها نتوانستند با وجود تبلیغات کاذب و وسوسه انگیز در کانال‌های تلگرامی با هدف بر هم زدن بازار و تشویق مردم برای هجوم به بازار ارز به خواسته خود برسند.

کارشناسان بسیاری معتقدند بعد از موج کاذب و زودگذر افزایش قیمت دلار به دلیل درگیری در سرزمین‌های اشغالی که خیلی زود فروکش کرد، چندین عامل دیگر نیز در کاهش و ثبات قیمت دلار طی روز‌های اخیر دخیل بود که یکی از آن‌ها خبر اخیر آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار از مطالبات ایران در عراق، پس از آزادسازی پولهای مسدودشده در کره جنوبی است.

تحلیل بسیاری از کاشناسان پولی و ارزی نیز حاکی از دست برتر بانک مرکزی در بازار ارز دارد، چراکه آزادسازی منابع ارزی سد محکمی در برابر شوک‌های ارزی است که در سال‌های اخیر شوک تورمی را برای اقتصاد کشور به همراه داشته است.

محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی امروز در افتتاحیه دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: «از نظر ارزی در شرایط بسیار خوبی هستیم، اما برخی اطلاعات را به دلایل امنیتی نمی‌توانیم ارائه کنیم. امروزه تسلط لازم را نیز در حوزه ارز داریم و هیچ مشکلی در تامین ارز و کنترل نرخ ارز نداریم. روز گذشته برای واردات خودرو‌های برقی توافقات بسیار خوبی انجام شد و در سایر حوزه‌ها نیز برای توسعه کشور گام‌های مهمی برداشته شده است.»

تصاویر
  • دلار در بازار آزاد وارد کانال 49 هزار تومان شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
راه های ارتباطی

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، بین گلشن و جمالزاده، نبش خیابان یاسری، طبقه اول، واحد 1

  • بازگشت به بالا