نمایش خبر

مدیرعامل بیمه البرز از افزایش دو برابری سرمایه این شرکت خبرداد
 

مدیرعامل بیمه البرز از افزایش دو برابری سرمایه این شرکت خبرداد

مدیرعامل شرکت بیمه البرز، تصمیم بیمه البرز به افزایش سرمایه دو برابری از 35 هزار میلیارد ریال به70 هزار میلیارد ریال، علاوه بر تقویت توان مالی شرکت جهت استفاده بهینه از فرصت‌های موجود در صنعت بیمه و رعایت مقررات و دستورالعمل های بیمه مرکزی، این شرکت را در زمره بزرگترین شرکت‌ بیمه خصوصی به لحاظ توانگری مالی نیز قرار می‌دهد.
شنبه، 15 مهر 1402 | Article Rating

به گزارش توانگر نیوز، موسی رضایی افزود: بیمه البرز در حال حاضر منتظر تایید سازمان بورس و اوراق بهادار است که با “بله” نهاد ناظر، سرمایه مورد نظر از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته‌ها تامین شده و به این ترتیب مهمترین هدف‌گذاری شرکت به سرمنزل مقصود می‌رسد.

همانگونه که اشاره شد، حضور شرکت‌های بیمه در صحنه اقتصاد به‌عنوان شرکت سهامی تجاری و بازرگانی در قانون بیمه و بیمه‌گری، وابسته به میزان سرمایه‌ای است که به ثبت رسانده و در عملیات خود از آن استفاده می‌بردند.در واقع سرمایه عاملی مهم در تعیین توان مالی و میزان پذیرش و نگهداری ریسک بیمه نامه‌های صادره به حساب می‌آید.

طبق قوانین بیمه‌گری در ایران، شرکت‌های بیمه باید میزان پذیرش ریسک و صدور بیمه‌نامه مورد تقاضای بازار را با یک فرمول و رابطه معین با سرمایه خود تنظیم کنند به این معنا که شرکت‌های بیمه به هر میزان که تمایل داشته باشند نمی‌توانند از بازار بیمه کشور سهم بردارند و با صدور بیمه نامه‌های مختلف تعهداتی نامحدود تقبل کرده و به سرنوشت شرکتی که ضد نام خود شده، تبدیل شوند.

از مهم‌ترین مزایای افزایش سرمایه برای شرکت‌های بیمه‌، کاهش ریسک شرکت و بهبود توانگری مالی شرکت‌ها است. شاخص توانگری مالی از معیارهای اصلی پذیرش ریسک و ایفای تعهدات موسسات بیمه به‌شمار می‌رود و سرمایه پرداخت شده نقش اساسی در ارتقای این شاخص ایفا می‌کند.

و در پایان ذکر این نکته ضروری است که اهمیت سرمایه تا آن حد است که آذر ۱۳۹۹ وزارت اقتصاد با هدف بهبود توانگری مالی و کاهش ریسک شرکت‌های بیمه‌ای اقدام به ارسال پیش‌نویس تعیین حداقل سرمایه و افزایش سرمایه به هیات دولت کرده است.

تصاویر
  • مدیرعامل بیمه البرز از افزایش دو برابری سرمایه این شرکت خبرداد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
راه های ارتباطی

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، بین گلشن و جمالزاده، نبش خیابان یاسری، طبقه اول، واحد 1

  • بازگشت به بالا