نمایش خبر

عید فطر، شکرانه یک ماه بندگی
 

عید فطر، شکرانه یک ماه بندگی

عید سعید فطر هنگامه شکرانه یک ماه عیادت بندگان مخلص در درگاه رحمت الهی است و امروز (سه شنبه ) در جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد نماز عید این فریضه الهی با حضور گسترده مردم اقامه شد.
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 | Article Rating

به گزارش خبرنگار ایرنا،این عید بزرگ اسلامی زمان شکرگذاری بر توفیق طاعت و عبادت،عید بشارت،سعادت و هنگامه جشن خداجویی،یزدان پرستی و خداترسی است.

عید فطر پاداش زمزمه های عاشقانه انسان هایی است که از خواب سحرگاهان گذشتند تا با فرمانبرداری معبود، لیاقت نشستن بر خوان بی بدیل سفره افطار نصیب شان شود.

به راستی چه عیدی زیباتر از مناجات های عارفانه روزه داران در هنگام سحرگاهان،طنین نداهای الغوث الغوت های شب های قدر و سبقت گرفتن از دیگران برای شرکت در محافل قرآنی است.

اینک موسم شکرانه توفیق طاعت و لیاقت حضور در ضیافت الهی ماه مبارک رمضان است حالا نشاط خاکیان به افلاک رسیده در نوای حیات بخش کلام وحی نمایان شده است.

امروز  فرصت شادی خرمن‌گیری است از خوشه‌چینی یک ماه صیام و امساک است، امسال نیز ماه مبارک رمضان سپری شد، اما امیدواریم ره توشه های اندوخته شده در این ماه بتواند شفابخش روزه داران در فردای قیامت  آنان باشد.

حال و هوای کهگیلویه و بویراحمد

عصر دوشنبه دوازدهم اردیبهشت همزمان با غروب آخرین روز رمضان که با نوای روحبخش  دعای وداع با ماه مبارک رمضان از مساجد،حسینیه ها و شبکه استانی دنا در کهگیلویه و بویراحمد همراه بود بسیاری از روزه داران دلتنگ زیبایی های عرفانی رمضان شدند.

همزمان با شب عید فطر مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد غرق در شادی و سرور عارفانه شد.

نماز عید فطر

بامداد  امروز (سه شنبه )هنگامه پرواز روح به ملکوت الهی و لحظات عشق ورزی در سایه سار مهر بندگی با ذکر اللّٰهُ أَکْبَرُ اللّٰهُ أَکْبَرُ لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ وَاللّٰهُ أَکْبَرُ اللّٰهُ أَکْبَرُ وَ لِلّٰهِ الْحَمْدُ، الْحَمْدُ لِلّٰهِ عَلَیٰ مَا هَدانا، وَلَهُ الشُّکْرُ عَلَیٰ مَا أَوْلانا است.

هزاران نفر از مردمان مومن و خداجوی استان کهگیلویه و بویراحمد از پیر و جوان،زن و مرد، بزرگ و کوچک سرخوش از پیروزی بر هواهای نفسانی در نماز عیدفطر شرکت کردند.


اهمیت عید فطر

رییس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با تبریک عید فطرگفت: عید فطر اجابت دعای بندگان برای پیروزی بر هوای نفس و سربلندی از آزمایش خداوند ازلی است.

حجت الاسلام هادی خادمی با اشاره به این نکته که ماه رمضان تمرین تقوا برای پاک شدن از گناهان و آمرزش است افزود: مومنان واقعی پس از ماه رمضان زلالی کسب شده را حفظ می کنند.

وی با اشاره به اینکه زکات فطره باید پیش از نماز عید جدا شود از مردم خواست تا با پرداخت به موقع زکات فطریه خود شادی فقیران و مستمندان در روز عید خجسته فطر را دو چندان کنند.

تصاویر
  • عید فطر، شکرانه یک ماه بندگی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
راه های ارتباطی

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، بین گلشن و جمالزاده، نبش خیابان یاسری، طبقه اول، واحد 1

  • بازگشت به بالا